Sider

lørdag 12. februar 2011

Det regner i paradis, drømmer om Cuba.

Våknet ganske tidlig i dag og når jeg dro gardinen på soverommet til side var det grått, trist vær som møtte meg. Ja, det regner i paradis...  Hva gjør man så på en trist dag som dette? Det finnes sikkert mange ting å gjøre, som å dra på kjøpesenter, gå på tur, andre attraksjoner som er like bra når det regner, men for meg betyr det at det er ingen vei unna å lese markedsføring. Yes!!! Er så lei nå. Har lest markedsføring i to dager nå og ligger fortsatt bak. Det er sååå mye pensum. Heldigvis har det vært litt smådårlig og ustabilt vær de siste dagene, så det har ikke vært så lett å bli fristet av strand og kos!

Sitter her faktisk allerede å drømmer om Cuba som jeg skal til i Mai. Det kommer til å bli så spennende! Gleder meg til å gå rundt i Havanas gater. Lære og oppleve Cubas kultur, se folk danse salsa i gatene, gamle veteran biler osv. Jeg skal faktisk bo hos en familie når jeg skal til Havana. Cuba har utviklet Casa Particular. Det er statlig godkjente rom som man kan leie i private hjem. Dette blir også veldig spennende. Er visst veldig vanlig å bo hos familier istedenfor på hotel. Dette er jo også en kjempe opplevelse og mulighet til å komme enda tettere inn på kulturen  og levemåten dems. Et mål jeg har er å finne "damen i Havana" Har så lyst til å finne henne og ta bilde av henne. Hun har blitt til en slags turistattraksjon. Dette er sikkert noe hun har lagt opp til, men jeg er veldig fasinert av denne dama.



Cuba er et hat eller elsk sted. Jeg tror jeg vil elske det! Man må ta stedet for det det er. Og sånn det er, er jo det som gjør Cuba så spesielt. Nei, de har ingen importvarer, bruker kun sine egne råvarer, ikke så mye god mat (pga. mangel av varer) ikke internett, osv.. Man må møte Cuba slik det er og ikke forvente at det skal være som andre turiststeder hvor ting er kvalmende tilrettelagt for turister. Da mister man jo det spesielle og essensen fra det landet man besøker. Da kan man like så godt dra på charter til "det store landet syden". Uansett, jeg gleder meg!

Er du interessert i Casa Particular kan du trykke her








Blogglisten

2 kommentarer:

  1. kjedelig med grått være da:( men det er bra du tar deg tid til litt skolelekser å:) savnsavnsavn.. koskos lene

    SvarSlett
  2. Ja det er ikke gøy! Er heldigvis blitt fint nå! :) Ja er flinke skolejenter vettu! :) hehe! Savnsavnsavn tilbake!!! Hadde vært kos om du var her! :)

    SvarSlett