Sider

torsdag 28. juli 2011

Englenes By!

Flyturen  fra Vegas til Los Angeles varte i 30 minutter bare, men i løpet av den tiden trodde vi at vi skulle dø. Delta airlines er IKKE å anbefale.! Det var ett lite yet fly som fløy lavt hele veien, vinden tok tak i flyet flere ganger, og den ene gangen trodde vi flyet skulle gå rundt og rett ned. Helt forferdelig! Vi begge gråt litt men så ble vi vel så redde at vi ikke visste hvor vi skulle gjøre av oss eller hva vi skulle si for å berolige hverandre så,  vi fikk totalt latterkrampe mens tårene sprutet på vei ned…  Etter en ekkel og skummel flytur landet vi trygt i Los Angeles.

Fra flyplassen tok vi en taxi rett til hostellet vi skulle bo på.  Hostellet vi bodde på lå rett på Walk of Fame Hollywood blv. Etter å ha slitet oss ut ved å bære de bly tunge, sprengte koffertene, to vesker og to bagger opp den bratte trappen havnet vi endelig på kontoret til Ben (en som jobber der). Vi fikk rommet vårt men til vår store forskrekkelse fikk vi do og bad i gangen ; hallo vi har nettopp kommet fra luksusen i Vegas så dette var litt nedtur.  Yvonne var faktisk mer skeptisk enn Carina hahaha ! Vi begge sjekket sengene grundig etter bedbugs. Heldigvis ingen!!!

Etter noen timer på verandaen hadde vi rukket å bli kjent med de fleste som bodde der. Tok ikke lang tid før vi hentet vodka flasken vi hadde med fra vegas og festen var i gang! Selvsikre som vi er utfordret vi de til å bli med på en kortlek kalt “bussen”.  Amerikanere og engelskmenn er tydeligvis ikke like flinke med alkoholen som vi skandinavere er så vi drakk de unner bordet. BOKSTAVELIGTALT!  Anthony som også jobber og bor på hostellet ble så full at han måtte ligge på gulvet i 5 min før han klarte reise seg. Alle som vet hva “bussen” går ut på vet hvor skummel den kan være. Og ja Carina jukset med vilje! J hahaha . Vi ble på hostelet hele kvelden og avsluttet med at alle gikk til IHOP for å spise kveldsmat. På veien møtte vi også en basketspiller fra New York Knicks, Omar something.. glemmer alltid navnet. Kjendis glad som Carina er fikk hun tatt han i hånden og hilst før han satte seg inn i Bentlyèn som ventet.

Vi brukte noen dager på å bli kjent med Hollywood Blvd og se på alle stjernene med navnet til de mest kjente. Vi tok en starbus som kjørte oss rundt i L.A hvor de største stjernene vanker og bor. Vi så blant annet husene til Eddie Murphy, Christina Aguilera, Jackie Chan, Michael Jackson, Playboy Mansion og mange fler….

Six Flags.

Dagen vi hadde ventet på kom endelig! Våknet opp, spiste frokost, løp til bussen og en time senere var vi ved Six Flags J Parken åpnet 10.30 og tro oss: stappfullt med mennesker som ville inn å kjøre de mest kule berg og dalbaner som finnes. Vi ble som to barn igjen, og herlig følelse er det.  Vi stelte oss i en av de lange køene på den første berg og dalbanen som  møtte oss på vei inn, vi hørte at den køen pleide og være på 3 timer. Tror vi ventet i  1,5 time. Denne het X2 og måå være den beste.  Den tok oss med på turen opp en syk bratt bakke, mens vi lå på ryggen utenfor skinnene før den kastet oss ned mens vi ble kastet på hodet, rundt, opp og ned  flammer som stod opp og på ett tidspunk var vi høyt oppe igjen men på magen før den igjen suste ned igjen..  Dette var vår favoritt.  Tok blant annet noen som heter, Scream, Batman, Goliath, Viper pluss Dejavu som tok deg opp mens du lå på magen før den slapp taket og man stuper 90 grader rett ned, før den drar deg opp rundt og enda ett fall på 90 grader mens man kjører baklengs til start igjen. Fantastisk dag med mye latter. Sovnet som 2 små barn når vi kom tilbake på hostellet og fikk byttet rom med do og dusj og verdens beste rom kamerat som heter Miranda. 39 år gammel politi kvinne fra nederland som skal flytte til Los Angeles og bli med i LAPD.

Universal studios.

Dagen etter Six Flags dro vi til Universal Studios. Knips knips, mange bilder tas. Startet dagen med å gå inn i House of Horror (skrekkens hus) og ja det var skummelt. Vi holdt hverandre i hendene mens Carina ledet vei… Ekte mennesker står der klare til å skremme livskiten ut av deg. Vi ble så skremte at vi løp gjennom skrek og lo og på ett tidspunkt ble Carina så redd at hun stoppet og dyttet Yvonne foran motorsag massakeren. Hun så den nemlig før alle bak seg og fikk en smule panikk. Han puttet sagen i magen til Yvonne mens flere mennesker bak stod å skrek, hahahaha. Deretter fortsatte turen innom mange kule attraksjoner blant annet ; the simpson ride som er en simulator i 4D som var helt syk. Tok også The mumie ride og Jurassic park. Jurassic park er nesten som tømmerenna på Tusenfryd bare brattere og du møter blant annet T-REX. Alt er som i filmen. På slutten setter man uttfor en brakk bakke og smarte som vi er satt vi foran og ble søkk våte. Godt det var 35 grader med steikende sol J etter mye moro satt vi oss ned og spiste cinnabon. Det er en super god kanelbolle som Carina aldri hadde smakt men elsket.  Dette var nok en vellykket dag med mye latter og moro.

Madame Tussauds

Dette er ett voks museeum med alle kjendisene vi ikke fikk sett på gaten, men som vi håpet på. Brukte en liten stund med poseringer foran de voks menneskene vi ville ta bilder med før vi satte kursen hjem igjen og gjorde oss klare til grilling og fest med folka fra hostellet. Vi  Spiste mye god mat drakk litt øl og pratet i bakgården før vi gikk til noen barer i området. Det er nemlig sånn på hostellet at lørdagene griller de og går ut,mens han som eier hostellet betaler for alle hele kvelden.. hvor supert er ikke det??? Det var vel ikke ett edru menneske igjen etter en stund. Altfor moro og i godt selskap..

Santa Monica Beach.

Siste dagen dro vi til Santa monica  beach, det er der Baywatch er spilt inn og mange fler. Vi vandret rundt på bryggen og var veldig turister. Havnet under bryggen for å knipse bilder igjen, før vi plutselig ser ett skilt : hotdog on stick. Det er det du ser på filmer hvor ofte politimenn spiser denne pølsen. Vi gikk bort og bestilte hver vår med ett glass lemonade og nøt den i den sterke solen.  Trodde den skulle være bedre, men vi har hvertfall smakt. En stund etter vi hadde sett og gjort det vi ville der tok vi bussen til Beverly hills i nok ett håp om se kjendiser… ikke heldig denne dagen heller, men fikk i oss god mat og tittet på alle menneskene som ville være kjendiser…

Planen var at vi egentlig skulle bli her i 2 uker til, men fant ut at det var litt dyrt så vi tok turen tilbake til Mexico for fjerde gang i år får å spare penger for shoppingen i New York City.