Sider

torsdag 16. juni 2011

Mexico, we are back!

Da ligger jeg her godt plassert i hengekøya i Playa del Carmen og nyter å være tilbake på dette fantastiske stedet. Til og med lyden av sirenene fra politibilene som alltid er ute i gatene, gjør meg litt glad. Lyden hører på en måte til Playa, sammen med høylytte spansktalende mexicanere, lukten av taco og party glad musikk som ikke har forandret seg stort siden vi var her sist. De samme remixene av de mest populære sangene spilles fortsatt på full guffe og hver dag er en fiesta! Stranden er to blokker unna med turkist blått hav og utsikt over til øyen Cozumel. Jeg har fått en kjærlighet til Playa del Carmen, sikkert på grunn av at stedet har den bra kombinasjonen og fine balansen mellom et avslappet, eksotisk, koselig sted i karibien med små gater og hyggelige mexicanere, og et sted hvor man har valget med å feste hele natten lang, enten i de større beach klubbene eller de mindre lokale barene. Det er nå min fjerde og Carinas tredje gang her i Playa og det føles som vårt andre hjem! Det er godt å være tilbake.

Vi reiste fra Miami i går, noe vi begge syntes var helt greit. Vi hadde det helt fantastisk der, men etter altfor mange dager med for stort alkoholinntak og bo på hostel med “Mama” som romkamerat, følte vi oss egentlig ganske ferdige med stedet. Miami er vel ikke stort mye mer enn strand, sol og fete nattklubber, noe vi utnyttet maksimalt.

Miami Ink





Vi reiste fra Miami med gode minner fra festlige netter og mange nye venner som vi ble kjent med på hostellet. Mama, som jeg nevnte ovenfor , er en eldre dame, kanskje 70, som har bodd på hostellet i 5 år. Hun var hjemløs før hostellet tok hun inn og har jobbet siden da på kjøkkenet og servert mat. Vi var så heldige å komme på samme rom som henne og klarte å komme i en kraftig diskusjon allerede første natten. Mama er sta, har sterke meninger, sier ting rett ut og sparer ikke på stygge ord. Hun er ganske skummel og de fleste som bor med henne blir skremt bort og bytter rom. Når vi listet oss stille inn i mørket den første natten skrek hun fra underkøya “shut that fucking door”, “turn of the fucking light” (lyset var av, men jeg listet meg inn på toalettet og skrudde på lyset som så vidt lyste ut i rommet før jeg lukket døren.) Carina svarte med irritert stemme “ This is a fucking hostel” og samtalen fortsatte i noen minutter til med ordet “fucking” i hver setning. Sinte og irriterte våknet vi dagen etter og ville som mange andre har gjort, bytte rom. Late som vi er, fikk vi aldri somlet oss til dette og ble på rommet med Mama. Senere den dagen ba hun oss overraskende pent om unnskyldning og vi har vært bestevenner siden det.  Det viste seg til at Mama prøver å skremme alle nye romkamerater vekk slik at hun kan ha rommet for seg selv, men respekterer folk når de tar igjen. Vi hadde det mye moro med å være vitner til alle de andre hun skremte livet av i løpet av oppholdet vårt!

Carina og Mama
Den siste dagen vår i Miami bestemte vi oss for å faktisk gjøre noe. Vi meldte oss på everglades tur og dro tidlig om morgenen til en sump i Miami hvor det er alligatorer. Her satte vi oss i en airboat og seilte i full fart av gårde gjennom sumpen og fikk se en masse alligatorer, skilpadder, fargerike fugler og andre dyr. Etter båtturen fikk vi holde en mindre alligator og avsluttet med en god lunsj, alligator hale. Alligator smakte veldig godt og anbefales å prøve om man får muligheten.









Vi bestemte oss også for å feste oss ut av denne partybyen og dro til en lokal bar med vår nye venn Dennis, hvor vi spilte beerpong for første gang. Utrolig moro! Spillet går ut på at man plasserer 6 eller fler kopper med øl i en trekant på hver ende av et avlangt bord, og man skal prøve å treffe med en ping pong ball opp i motstanderens kopper. Treffer man ved å kaste må han drikke en kopp, går ballen i bordet først og så i koppen må han drikke to kopper. Vi hadde det utrolig gøy med å spille dette spillet og Carina og jeg tok knekken på motstanderne våre! Etter ett par omganger vendte vi nesa mot Sushi Samba, først på skateboardet til Dennis som Carina klarte elegant å falle av, før vi hoppet inn i en golfkart.  På Sushi Samba danset og festet vi oss vel fortjent ut av crazy Miami! 

Nå skal vi ta oss ferie fra ferien og slappe av her i behagelige og avslappende Playa før det blir ville tilstander igjen i Las Vegas. 


2 kommentarer:

  1. Hey snuppper:)Sitter Å koser meg med bloggen din,koser meg virkelig.Lo meg ihjel når du skreiv om mama i Miami.Så for meg Carina "brølte"ut midt på natta.....hehe....Miami var akkurat som jeg hadde forestilt meg egentlig.Er glad for dere koser dere & gleder meg til bilder & Las Vegas!!!!!!!!!!!!!See ya,hug Line

    SvarSlett
  2. Hei!! :) Du skulle vært der Line! Helt sinnsykt! Ryktene spredde seg fort og alle som jobbet på hotellet hadde fått høre om "this is a fucking hostel"! haha! Alle sa der var bra vi stod opp for oss selv! :) Ja snart er det Vegas! Gleder oss veldig! Håper alt er bra med dere der hjemme! Ikke lenge til dere reiser på tur heller! :)
    Savner dere! Masse klemmer fra oss!

    SvarSlett