Sider

fredag 20. mai 2011

Av en eller annen merkelig og utrolig irriterendes grunn så har den siste bloggen jeg skrev blitt slettet. Det er så utrolig tungt å begynne å skive på nytt når noe man haar lagt mye arbeid i bare blir borte. Jeg skriver derfor litt kort om hva jeg skrev om i forrige blogg før jeg forteller om alt det nye vi har opplevd. Her skjer det nemlig utrolig mye hver eneste dag!

Da jeg ankom Mexico for nå 2 uker siden dro jeg nesten rett til Tulum med Edu. Her tilbragte vi en natt og nøt dette fantastiske stedet på kveldstid og morningen etter. Vi stod opp tidlig og dro til en av de nydeligste strendene Tulum har å tilby og hadde nesten hele stranden for oss selv. Utrolig deilig! Mens vi lå her og slappet av på den hvite  utrolig finkornete sanden fikk vi oppleve en sverm av sommerfugler som fløy over stranden og lekte med hverandre langs vannet. Helt fantastisk! Prøvde å fange dette på det utrolig dårlige kameraet mitt, men som forventet ble ikke resultatet veldig bra. Men i minnet vil det alltid være! Etter noen timer på stranden dro vi inn til ett bitte lite sted med noen små barer og restauranter hvor vi satte oss å drakk fersk mango juice og drakk cocosnøtt melk og spiste cocosnøtt. Det er en utrolig god atmosfære og laid back stil på dette stedet! Elsker Tulum!
Senere dro jeg for å hente min fantastiske Carina på flyplassen!  Vi dro ut å spiste en god middag før vi avsluttet kvelden med en kald Corona på taket på hostellet! Dagen etter dro vi til et stort resort i Playa Car. Her koste vi oss en hel dag med all inklusive, og vi frotset  i all tenkelig mat og drikke, slappet av på  stranden og avsluttet dagen med en tur innom spaet. Det må jo også nevnes at vi betalte ingenting for dette! Edu kjente noen som driver hotellet og skaffet oss denne flotte muligheten. Vi dro tilbake en dag til for skjemme oss bort litt ekstra!
Etter en natt på hostell flyttet vi inn til Edu. Dette ble Carina veldig glad for i og med at hun syntes hostellet var litt ekkelt! Hehe, pingle! Nybegynner på hostell, men dette blir hun snart vant til! Andre dagen i Mexico måtte det selvfølgelig skje noe nytt med uheldige meg. Jeg fikk ett forferdelig utslett flere steder på kroppen som klødde noe helt forferdelig. Dette ble bare verre og verre for hver dag som gikk og til slutt satt jeg i armene til Carina å gråt over hvor “fælt” jeg hadde det. Haha! Da lekte fantastiske Carina doktor og fant ut at det var kombinasjonen av allergipillene mine og sol at dette hadde forekommet. Pillene inneholdt også lactose og etter at jeg har fått melkeallergi er utslett også en bivirkning på dette. Hun løp til apoteket for meg og kjøpte krem mot kløen, som hjalp, og en arizona til meg!

Da jeg ankom Mexico for nå 2 uker siden dro jeg nesten rett til Tulum med Edu. Her tilbragte vi en natt og nøt dette fantastiske stedet på kveldstid og morningen etter. Vi stod opp tidlig og dro til en av de nydeligste strendene Tulum har å tilby og hadde nesten hele stranden for oss selv. Utrolig deilig! Mens vi lå her og slappet av på den hvite  utrolig finkornete sanden fikk vi oppleve en sverm av sommerfugler som fløy over stranden og lekte med hverandre langs vannet. Helt fantastisk! Prøvde å fange dette på det utrolig dårlige kameraet mitt, men som forventet ble ikke resultatet veldig bra. Men i minnet vil det alltid være!  J Etter noen timer på stranden dro vi inn til ett bitte lite sted med noen små barer og restauranter hvor vi satte oss å drakk fersk mango juice og drakk cocosnøtt melk og spiste cocosnøtt. Det er en utrolig god atmosfære og laid back stil på dette stedet! Elsker Tulum!
Etter en natt på hostell flyttet vi inn til Edu. Dette ble Carina veldig glad for i og med at hun syntes hostellet var litt ekkelt! Hehe, pingle! Nybegynner på hostell, men dette blir hun snart vant til! J Andre dagen i Mexico måtte det selvfølgelig skje noe nytt med uheldige meg. Jeg fikk ett forferdelig utslett flere steder på kroppen som klødde noe helt forferdelig. Dette ble bare verre og verre for hver dag som gikk og til slutt satt jeg i armene til Carina å gråt over hvor “fælt” jeg hadde det. Haha! Da lekte fantastiske Carina doktor og fant ut at det var kombinasjonen av allergipillene mine og sol at dette hadde forekommet. Pillene inneholdt også lactose og etter at jeg har fått melkeallergi er utslett også en bivirkning på dette. Hun løp til apoteket for meg og kjøpte krem mot kløen, som hjalp, og en arizona til meg! J
For dere som følger med på reiseruten så skulle vi egentlig ha vært i Cuba nå. Vi fikk ett kjempe tilbud om å bli med til Veracruz hvor vi var invitert i et mexicansk bryllup. Vi ble også lovet fossefall, vannskuter, wakeboard og andre opplevelser, så dette kunne vi ikke takke nei til. Vi har derfor utsatt Cuba og har nå vært en uke på andre siden av Mexico. Vi flyr til Cuba imorgen, gleder oss veldig! Skal skrive senere om alt vi har opplevd her i Veracruz!