Sider

mandag 31. januar 2011

This is life!|

Da har vi vært i Playa del carmen noen dager. Været er fantastisk og vi har fått vært på stranden. :) Stranden er nydelig! Sykt digg at vi bor så nærme den. Vi har også meldt oss inn på et treningsstudio her nede som heter Evolve. Tenkte at vi må prøve å holde oss litt i form mens vi er her. Blir en del tacospising og drikking.. hehe! Treneningssenteret er veldig bra. De har mer å tilby enn Elexia med aparater og de har flere gruppe timer man kan være med på. Prøvde oss på noe som het total shape. Instruktøren var gal!!! Hun kjørte oss virkelig hardt, men det var utrolig gøy! Kjente det dagen etterpå for å si det sånn.. hehe!

Noen bilder fra stranda:







Vi har også prøvd oss på utelivet her nede. Ikke forandret seg mye siden sist. Bargata ligger i calle 12 og her er det flere steder å velge mellom. Det står innkastere overalt i gaten som vil få deg med inn på dems klubb eller bar. Alle tilbyr deg gratis drink. Det er bare å velge å vrake. Om du later som om du er usikker gir de deg ofte gratis åpen bar, som vil si at du får et bånd, og du drikker gratis hele kvelden. Stedene har også egene dager hvor de har ladies night, hvor alle jenter drikker gratis. Med andre ord, jenter drikker gratis i Playa del Carmen hver dag!!! :) De mest populære stedene er CocoMaya og Blue Parrot. de ligger ned mot stranden og gulvet på utestedet er sand. På CocoMaya har de deilige sofaer du kan ligge i og det er ganske bra musikk der. På Blue Parrot har de husker i baren og flammeshow hver dag.

Det er ganske mye dyrere her enn det det er i Cancun. I hoved gata, avenida 5, er det masse restauranter som er lagt opp for turister. Jeg har ikke en gang giddet å sette mine ben inn på en av disse restaurantene. Hvis man bare går noen gater lenger opp finner man de lokale restaurantene. Her finner du den fantastiske maten til en veldig billig penge. Fant ett sted her om dagen som var helt fantastisk! Folk stod i kø for å komme inn å spise der. Det er ett veldig godt tegn når du ser så mange lokale spiser på ett sted. Vi så også at det var andre turister enn oss selv som hadde funnet denne perlen.
Av alle ting så fikk jeg veldig lyst på sushi her om dagen og fikk dratt med meg Hanne og Mette (en fra skolen som vi har blitt kjent med). Da måtte jeg desverre gå til en av disse turistinfiserte stedene. (Ja Line, jeg fikk lyst på Sushi! Du har påvirket meg!) Det var veldig speennende og godt. jeg bestilte meg maki med krabbe og laks. Hanne og Mette spiste kylling maki. Pingler! hehe! :)










 Som dere sikkert skjønner så lever vi livet her nede. Imorgen er det første skoledag, eller starten på intoduksjonsuken, så det blir veldig spennende. Da får vi møte alle de andre vi skal gå på skole med og dele denne fantastiske tiden og livsstilen med!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar